artykuły sponsorowane w pozycjonowaniu stron internetowych

Rola artykułów sponsorowanych w pozycjonowaniu

Artykuły sponsorowane są pisane z myślą o zaprezentowaniu w pozytywnych świetle jakiegoś określonego produktu lub usługi. Wysoką wagę przykłada się do wartości merytorycznej artykułów, co jest premiowane przez Google. Tak więc treści powinny być użyteczne, przyjazne odbiorcy, przy czym subtelnie sugerujące skorzystanie z opisywanego zagadnienia.

Niech twój artykuł będzie rzeczowy

Pozycjonowanie przy pomocy artykułów sponsorowanych jest bardzo dobrym pomysłem (choć oczywiście nie jedynym). Odpowiednio użyte w artykule słowa kluczowe ponoszą wartość samego tekstu, co przekłada się na możliwość dotarcia do niego szerszemu gronu odbiorców. Zaś im więcej odbiorców, tym więcej potencjalnych kliknięć w umieszczony w artykule link. Nie „bombarduj” jednak użytkownika jak największą ilością fraz utrudniających odbiór treści. Czasy nachalnego SEO są już historią.

Główną zasadą stosowaną przez Google jest premiowanie tych artykułów, które niosą największą wartość dla czytelnika. Stąd też wymagana jest rzeczowość poruszanego w artykule tematu. Pisząc artykuł z myślą o wyjściu na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce, zastanów się czy niesie on jakąś wartość dla czytelnika? A może jest on zwykłym „laniem wody” i „zapychaczem miejsca”? Zalety artykułu oceniane będą między innymi pod tym względem, nie tylko przez człowieka, ale i przez algorytmy wyszukiwarek.

Postaw na teksty eksperckie, czyli pisane przez osoby dobrze znające się na swojej dziedzinie. Unikalne i bogate w wiedzę teksty są wyjątkowo „lubiane” przez algorytm Googla.

Autorytet domeny oraz linki do stron

Artykuły sponsorowane umieszczone na portalach cieszących się wysokim autorytetem, same przyczyniają się do zwiększenia wagi artykułu pozycjonowanego. Wysoki autorytet witryny to większy ruch i wyższa ocena w algorytmie wyszukiwarki. Po prostu Google „uważa”, że wartościowe strony odnoszą się do innych wartościowych stron. Minusem tej metody jest fakt, że artykuły sponsorowane na takich stronach sporo kosztują. Znane strony cenią sobie swoją wartość.

Warto znać historię danej domeny. Jeśli wcześniej była banowana lub używana do rozsyłania spamu nie świadczy to niej najlepiej. Kolejna sprawa – linki: powinny być jak najbardziej naturalne. Co to oznacza? To, że link nie powinien wyglądać, ani też sprawiać wrażenia, że służy do pozycjonowania. Ważne jest również, aby nasze artykuły nie znikały ze strony wraz z linkami.

Im więcej dobrych artykułów będzie prowadziło do pozycjonowanej strony, tym jej ocena w wyszukiwarce będzie lepsza. Dzięki umieszczonym w artykułach sponsorowanych linkowi na stronę będzie przekazywana większa ilość ruchu. Choć tutaj warto zwrócić również uwagę na to, jak dużo osób odwiedza serwisy z opublikowanymi przez nas artykułami

Tematyka i styl

Artykuł o mechanice samochodowej nie będzie pasował do strony kwiaciarni. Weź pod uwagę tematykę strony na której chcesz umieścić artykuł sponsorowany celem pozycjonowania. Inaczej może on wyglądać co najmniej dziwnie i sztucznie. Jeżeli Google wykryje taką nieprawidłowość może to poskutkować obniżeniem wartości pozycjonowanej strony.

Zadbaj o „lekkie pióro”. Jeżeli twój artykuł ciężko się czyta musisz zadać o jego przystępność dla człowieka. W książkach można usłyszeć opinię, że obecnie czytelnicy nie są w stanie skupić się na ekranie monitora. Oni nie czytają tekstu, tylko „omiatają” go wzrokiem. Dlatego stosuj:

  • wypunktowania i wyliczenia,
  • nagłówki,
  • pogrubienia,
  • czcionkę pochyłą,
  • spisy treści,
  • obrazki,
  • wcięcia.

Pozwolą one przyswoić czytelnikowi jak najwięcej wiadomości z twojego artykułu. Prawdopodobnie jeśli typowy użytkownik internetu zobaczy ścianę niesformatowanego tekstu, to ucieknie po przeczytaniu 3 zdań.

Zamiast zakończenia

Odpowiedz sobie na kilka pytań odnośnie artykułu:

  1. Czy nie występuje w nim za dużo słów kluczowych?
  2. Czy nie występuje zbyt duża ilość linków? Jaka jest ich treść?
  3. Na jakiej domenie znajduje się artykuł?
  4. Jaką wartość niesie artykuł przeciętnemu odbiorcy?
  5. Czy artykuł da się w ogóle czytać?

Tak więc nie pisz na siłę i postaw się w miejscu czytelnika. Daj mu informacje, których potrzebuje w sposób przystępny i łatwy.