artykuły sponsorowane najlepszą formą reklamy w internecie

Jak pisać artykuły sponsorowane korzystne dla pozycjonowania? Dobre praktyki

Pozycjonowanie strony w Google wymaga od nas sporej dozy uwagi i czasu. Proces ten poza działaniami na stronie obejmuje strategię budowania linków. Możemy wykorzystać artykuły sponsorowane, które poza linkowaniem przyniosą też dodaną wartość merytoryczną. Sprawdź, co zrobić, aby zapewniały wpływ oraz dowiedz się jak tworzyć dobry content.

Jak i kiedy artykuły sponsorowane wpływają na pozycjonowanie?

Promocja przez banery reklamowe i kreacje wyświetlane w mediach społecznościowych jest obarczona ogromną konkurencją. Część budżetu warto przeznaczyć na promocję poprzez artykuły sponsorowane, czyli teksty na stronach zewnętrznych – blogach i portalach branżowych. Po uiszczeniu opłaty mogą zostać opublikowane z zamiarem podniesienia pozycji strony, kreowania pozytywnego wizerunku marki oraz zwiększenia sprzedaży.

Skuteczność pozycjonowania i artykułów sponsorowanych drzemie w sposobie, w jaki je opublikujemy. W pozycjonowaniu nie liczy się sama treść (choć ta też jest ważna), co jakość miejsca i samo umiejscowienie linku. Aby być bezpiecznym i zachować trwałe rezultaty, należy zadbać o kilka czynników:

  • artykuł sponsorowany powinien być napisany od początku w oparciu o sprawdzone źródła,
  • reputacja domeny, jej otoczenia i wybranej podstrony musi być nienaganna,
  • powinniśmy kupować artykuły, nie linki,
  • treść linka w artykule nie powinna posiadać dokładnego dopasowania do słowa kluczowego,
  • niektóre linki prowadzące do naszej strony powinny posiadać atrybut rel=”nofollow”.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Wskazówki

Chcąc opublikować artykuł sponsorowany musimy pamiętać o kilku dobrych praktykach. Jeśli je zachowamy to przyczynią się do zwiększenia satysfakcji z odwiedzin potencjalnych użytkowników, zachęcając tym samym do kliknięcia w link. Oto krótka lista:

  • zaplanuj treści na dłuższy okres, aby móc pisać w oparciu o ścisłe tematy i słowa kluczowe,
  • jeśli możesz to unikaj specjalistycznego żargonu i języka, aby ułatwić zrozumienie tekstu,
  • publikuj na temat, który jest powiązany z działalnością,
  • kiedy reklamujesz usługę lub produkt, wykorzystuj storytelling, język korzyści, ale pozostawaj bezstronny(a),
  • zadbaj o styl swojej wypowiedzi i wcześniej stwórz prosty szkic z nagłówkami oraz planowanymi akapitami.

Podsumowanie

Reklama w opisany sposób wymaga od nas cierpliwości i dbałości o sposób, w jaki będziemy pisali. Zatrudnienie profesjonalnego copywritera lub agencji reklamowej da pewność, że zostaną utworzone w sposób zgodny z wyżej wymienionymi standardami. Artykuły sponsorowane sklep będzie odbierał jako czynnik mogący wzmacniać pozycję w wyszukiwarkach. Blog czy własne portfolio możemy wzmocnić pod względem osobistej marki, przy jednoczesnym trwałym rozreklamowaniu produktu.