jak napisać dobry artykuł sponsorowany

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Ze względu na to, że w obecnych czasach, reklamy spotykamy właściwie wszędzie, coraz rzadziej je czytamy. Nic dziwnego, bowiem natłok niechcianych informacji z pewnością jest irytujący. Aby w skuteczny sposób przedstawić poszczególne informacje o marce, ciekawym rozwiązaniem wydaje się być artykuł sponsorowany. Czym on jest? W jaki sposób powinien być zbudowany? Jak napisać skuteczny artykuł sponsorowany? Jakimi zasadami powinna kierować się osoba, która tworzy artykuły sponsorowane? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w tym artykule.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to jeden z wielu sposobów reklamowania, który w ostatnich czasach zyskuje coraz większą popularność. Jest to bardzo skuteczna metoda, jednak w tym przypadku dużo zależy od jakości tekstu. Konieczne jest bowiem zwrócenie uwagi czytelnika, aby przeczytał całość, do końca i był zadowolony ze znalezienia odpowiedzi na nurtujące go pytania. Dlatego konieczne jest dostarczenie odbiorcom interesujących informacji, które będą przydatne i merytoryczne. W innym przypadku, gdy czytelnik nie znajdzie tego, czego szuka, wyjdzie ze strony nie czytając materiału do końca, tym samym nie interesując się branżą lub produktami, które próbowaliśmy podstępnie zareklamować.

W artykułach sponsorowanych często widujemy linki, które przekierowują na stronę osoby, która zleca tekst. Oczywiście nie musi to być strona główna, równie skuteczna będzie podstrona reklamująca dany produkt lub usługę. W tym przypadku istotne jest dyskretne promowanie, które umiejętnie zostanie wplecione w tekst. Jeśli zrobimy to w sposób nachalny, z pewnością nie zaciekawimy czytelnika. Najtrudniejszym wyzwaniem dla osoby, która pisze tego typu teksty, jest wzbudzenie zainteresowania przyszłego klienta do naszych usług. Osoba która odwiedza stronę po przeczytaniu tekstu musi sama zechcieć skorzystać z usługi lub produktu, ewentualnie dowiedzieć się kilku szczegółów na poszczególny temat. Jeśli opanujemy tę sztukę do perfekcji, możemy liczyć na dużą ilość wyświetleń, a także wzrost zysków związanych ze sprzedażą.

Elementy i budowa artykułu sponsorowanego

Artykuł sponsorowany powinien składać się z 6 elementów: tytuł, lead, wstęp, rozwinięcie, zakończenie i stopka. Warto posiadać podstawowe informacje na temat każdej części, aby móc tworzyć skuteczne treści.

Tytuł musi wzbudzać zainteresowanie, a także zachęcić czytelnika do zapoznania się z danym artykułem. Najskuteczniejsze z reguły okazują się tytuły w formie pytań (“Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?”). Popularne, dobrze odbierane tytuły mają także budowę podobną do “5 najlepszych sposobów na…”, w których to zazwyczaj znajdziemy konkretne informacje, których szukamy.

Lead jest w pewnym sensie uzupełnieniem tytułu. W tym przypadku również istotne jest, aby był zachęcający i przekonał czytelnika do odwiedzenia witryny. Ważne są chociażby ciekawostki, słowa kluczowe lub cytaty, które są w pewnym sensie wabikiem.

We wstępie informujemy czytelnika o tym, co znajdzie w artykule. Musi nadal wzbudzać zainteresowanie i jasno określić, jakie informacje można w nim znaleźć. Ciekawym rozwiązaniem wydają się być pytania, które treściwie poinformują o tym, czego może spodziewać się czytelnik.

Rozwinięcie jest oczywiście najważniejszym elementem, który szczegółowo zostanie opisany w dalszej części artykułu.

Przedostatnim elementem jest zakończenie, który jest podsumowaniem całości. Można w nim przedstawić wnioski, które wynikają z treści. Ciekawym rozwiązaniem jest także wypisanie wszystkich najważniejszych elementów, aby czytelnik mógł jeszcze raz przypomnieć sobie informacje, które uzyskał czytając artykuł.

W stopce podajemy z reguły podstawowe dane, a także informacje o firmie. Jest to miejsce typowo reklamowe.

Dobry artykuł sponsorowany – jak napisać?

Stworzenie idealnego artykułu sponsorowanego jest dość skomplikowane. Istotny jest przede wszystkim chwytliwy temat. Jednak musi być ściśle powiązany z produktem, który chcemy zareklamować. Przykładowo, jeśli chcemy stworzyć reklamę naszych procesorów, dobrym pomysłem na artykuł może być “Jak wybrać najlepszy procesor?”. Będziemy mieć okazję do wielokrotnego linkowania, jednocześnie podając czytelnikowi prawdziwe, merytoryczne informacje. Istotne jest posługiwanie się odpowiednio dobranym językiem, w zależności od potencjalnej grupy docelowej. Pomimo wszystko specjalistyczne słownictwo lub żargon branżowy nie jest polecany. Nie można zapominać o obiektywności i wiarygodności. Ciekawym pomysłem mogą być przydatne porady i wskazówki, które związane są z tematem, jednak nie powinny odnosić się bezpośrednio do reklamowanego produktu. Czytelnikowi musimy doradzić w taki sposób, jakbyśmy zrobili to najbliższej osobie. Należy pamiętać o odpowiedniej długości artykułu, gdyż z reguły odbiorcy wolą krótsze, ale bardziej wartościowe treści. Obowiązkowo muszę być neutralne, ale jednocześnie budować pozytywny wizerunek marki. Aby dodać tekstowi naturalności, można także wspomnieć o konkurencyjnych produktach czy usługach, czytelnik z pewnością to doceni. Na koniec pozostaje odpowiednia optymalizacją pod kątem SEO. Odpowiednia ilość fraz kluczowych to często droga do sukcesu.

Ważne zasady, którymi powinien kierować się pisarz

Przede wszystkim nie może zabraknąć słownictwa, które typowe jest dla danej branży. Treść nie może być napisana językiem potocznym, a tym bardziej slangiem, jednak specjalistyczna treść również nie jest zalecana. Należy znaleźć “złoty środek”. Kolejną istotną zasadą jest posługiwanie się odpowiednim czasem, powinien być “teraźniejszy” w przypadku artykułów, które są sponsorowane. Zaleca się używania strony czynnej, która wskazuje na wykonawce czynności, np. “Ten komputer jest…”. Za wszelką cenę unikajmy zwrotów podobnych do “Jeśli kupisz ten produkt…”, brzmią nienaturalnie, są sztuczne i z pewnością nie zachęcają do zakupu. Nie można zapomnieć o obiektywizmie, co będzie skutecznym przeciwdziałaniem na nachalne reklamowanie. Stosowanie tych zasad z pewnością spowoduje, że materiały sponsorowane będą znacznie przystępniejsze do czytania.

Leave a Reply