analiza statystyk serwisów - gdzie publikować artykuły sponsorowane

Gdzie publikować artykuły sponsorowane, by były one skuteczne?

W obecnych czasach, szukamy wielu sposobów na promocję firmy czy innej prowadzonej działalności. Artykuł sponsorowany jest jedną z tych metod, które oprócz promocji, mogą także zbudować pozytywny wizerunek marki, a także ułatwią dotarcie do potencjalnych klientów. Zwykle artykuł sponsorowany bywa jedną z form reklamy. Jednak by był on skuteczny, musi być odpowiednio przygotowany, a także opublikowany w odpowiednim miejscu. Gdzie więc publikować artykuły sponsorowane?

Czym jest artykuł sponsorowany?

Musimy tu odwołać się do Prawa Prasowego. Według niego artykuł sponsorowany to materiał płatny i powinien być on w ten sposób oznaczony. Mimo wszystko treść takiego artykułu powinna być możliwie najbardziej obiektywna i czytelna, ale także atrakcyjna dla odbiorcy. To nie treści reklamowych poszukują użytkownicy, szukają oni odpowiedzi, rady i wskazówek. Jednak w przypadku artykułu sponsorowanego, nie ma ograniczenia co do zawarcia w nim treści reklamowych, jednoznacznie wskazujących na dany produkt czy markę. Możemy, a nawet musimy wówczas oznaczyć logo i zawrzeć linki do odpowiednich stron. Co więcej, tego typu treści wcale nie muszą być unikalne. Jeden artykuł może być wykorzystany na kilku stronach.

Co cechuje dobry artykuł sponsorowany?

Musimy zdać sobie sprawę, co jest jego głównym celem. Artykuł sponsorowany ma przede wszystkim dobrze się czytać, a jednocześnie wzbudzać zainteresowanie reklamowanym produktem lub usługą. Co więc oznacza dobry artykuł sponsorowany? Jest to pytanie, na które możemy odpowiedzieć sobie sami. Wystarczy zastanowić się nad kilkoma kwestiami:

  • Czy będąc klientem przeczytalibyśmy nasz artykuł?
  • Czy zwrócilibyśmy uwagę na dany produkt?
  • Czy artykuł nas zainteresował?

Mimo, że ten rodzaj artykułu jest głównie reklamowy, należy robić to z wyczuciem. Zbyt duża autopromocja, może nieść wręcz odwrotny skutek. Należy więc postawić na obiektywność i rzetelność. Kluczem okazuje się nie promocja, ale wzbudzenie zainteresowania i zaufania użytkownika, a także wykreowania poczucia, że dany produkt jest mu wręcz niezbędny.

Jak powinien wyglądać artykuł sponsorowany?

Wbrew pozorom pisanie artykułu sponsorowanego, może przysporzyć wielu problemów. Przede wszystkim niezbędna jest wiedza, jak taki artykuł powinien wyglądać i co powinien zawierać. Musimy pamiętać o kilku ogólnych zasadach, dzięki którym nasz tekst będzie łatwy w odbiorze. Istotny jest nie tylko język, jakim posłużymy się podczas pisania, ale także kilka innych elementów. Musimy wiedzieć, co decyduje i wpływa na to, że użytkownik przejdzie właśnie do naszej strony z artykułem. Oto podstawowe czynniki:

  • odpowiednie miejsce publikacji, dopasowane do preferencji odbiorców
  • tytuł, który będzie jednocześnie zachętą do wejścia w nasz artykuł
  • kluczowa jest także zajawka, zachęcająca do przeczytania całego tekstu.

Wówczas czynnikiem decydującym jest tytuł i zachęcająca zajawka. Następnie zadbajmy o atrakcyjną i ciekawą treść. Artykuł może mieć formę prezentacji, wywiadu, opisu, a także wypowiedzi eksperta czy poradnika. Dodatkowo możemy okrasić go zdjęciami, infografiką czy wideo. Dobrym pomysłem są także diagramy i wykresy, które ułatwią nam prezentację danych.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Miejsce publikacji definiuje skuteczność artykułu sponsorowanego. Nie da się ukryć, że serwis musi być tematyczny, by trafił do pożądanej grupy docelowej, wówczas dotrzemy do osób realnie zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. Istotna jest także popularność danego serwisu, a także liczba odsłon, jak wiadomo przekłada się to w późniejszym czasie na konwersję. Pamiętajmy, że nawet duża ilość wyświetleń, atrakcyjnego i interesującego artykułu sponsorowanego, nie przyniesie polepszenia się sprzedaży, jeśli dotarliśmy do innej grupy docelowej – takiej, którą nie interesują nasze produkty. Jak więc wybrać miejsce publikacji? Sprawdźmy, czy w danym serwisie są “nasi” użytkownicy. Nie musi być to serwis o globalnym zasięgu, jeśli są tam odbiorcy zainteresowani naszymi treściami. Trafienie do odpowiednich ludzi, będzie miało przełożenie na sprzedaż, która koniec końców, jest dla nas najważniejsza. Nawet mniejsza liczba wyświetleń, może konwertować lepiej, gdyż użytkownicy podejmą na naszej stronie określone działania. Będą przekierowani tam, z jednego z linków, umieszczonych w artykule sponsorowanym. Duża liczba odsłon, może mieć mało wspólnego ze współczynnikiem konwersji, jeśli trafimy do nieodpowiedniej grupy docelowej. W polskim Internecie, możliwości jest wiele, dotyczy to także publikacji artykułów sponsorowanych. Istnieje wiele ciekawych serwisów, które oferują miejsce na swojej stronie, celem umieszczenia tam artykułu. Są dostępne również strony, skupiające wydawców. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć:

Pamiętajmy, że istnieją również strony zagraniczne, na których również możemy podjąć działania w kontekście umieszczania artykułów sponsorowanych. Wówczas zastanówmy się, czy wolimy działać globalnie, czy skupić się na konkretnych odbiorcach.

Leave a Reply